Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Föld napja

Föld napja a Kálvin Téri Általános Iskolában

 

A Föld napja ma már a világ egyik legnagyobb környezeti eseménye. A Kálvinos diákok méltóképpen megemlékeztek az idei tanévben is erről a fontos napról, hiszen pedagógusaink fontosnak tartják, hogy a gyermekek a Föld védelmének tudatosításán túl, tisztában legyenek a bolygónkat fenyegető veszélyekkel.

Cselekvésre ösztönző tudás kell ahhoz, hogy érdemben fel tudjunk lépni környezetünk, jövőnk védelmében.

Diákjainkat arra buzdítjuk, hogy tegyenek a túlfogyasztás, az éghajlatváltozás ellen.

Iskolánkban tizenkét tehetségműhely működik, ebből kettő kifejezetten a környezetismerettel és annak védelmével foglalkozik, s tárja ki a körülöttünk kibontakozó flórát és faunát diákjaink számára.

Plakátok hirdették a Föld megóvásának fontosságát, valamint elemgyűjtés és széleskörű tájékoztatás – totók, filmek, játékos feladatok - segített a diákoknak eligazodni bolygónk zöldebbé tételében.

Jelmondataink nem csak erre a különleges napra, hanem az egész tanévre igazak: Zöldítsd környezetedet! Ültess fát! Termelj haszonnövényeket! Komposztálj! Ne vásárolj csomagoltat! Hiszen ami ajándék a környezetnek, az ajándék az egészségünknek.

Iskolánkban sokszínű program mozgatta meg a diákokat a Föld napjához kapcsolódóan. A felsős lányok élő képet készítettek árvácskákból iskolánk udvarára.

Tanulmányi séták és zöld kvízek várták a környezettudatos diákokat, illetve a Föld napjához kapcsolódó aszfaltrajzverseny is nagy siker volt.

A zöld kvízek a helyes hulladékgazdálkodás fontosságába és a környezetkímélő, környezettudatos életmód rejtelmeibe vezették be az osztályokat, különböző játékos feladatok segítségével.

A program során elmélyültek a gyerekek ismeretei arra vonatkozóan, hogyan gyűjtsék szelektíven a hulladékot, miként válhatnak tudatos fogyasztókká és hogyan tudják a hétköznapokba is becsempészni a környezettudatos életmódot.

A hulladékpiramis elvét követve kiemelten foglalkoztunk a hulladékgazdálkodás első és egyben legfontosabb lépésével, a hulladékok keletkezésének megelőzésével, továbbá azok újrahasznosításának fontosságával, beleértve a szelektív hulladékgyűjtés lényegét, valamint gyakorlati megvalósítását a városi lehetőségek figyelembevételével.

Közös felelősségünk tehát, hogy a környezettudatosságra nevelést korán elkezdjük oktatni az iskolákban, hogy a gyermekekből később környezetkímélésben aktívan gondolkodó felnőttek váljanak. Jól tudjuk, az utánunk következő generáció olyan időszakban cseperedik fel, amely időben a klímaváltozás hatásai már közvetlenül is veszélyeztetik világunkat.

A természet megóvása, a környezet tudatos védelme közös feladatunk és felelősségünk, hiszen mindannyiunkat érint.

 

Dombi Katalin