Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

NTP-KKI-16-0081

Lezárult a Kálvin Tériben a nagysikerű pályázati program

 


Az Élő hungarikum komplex tehetséggondozó program két tehetséggondozó műhelyt összefogva, a gyerekekhez rendkívül közel álló népi hagyományok támogatásával valósított meg a 2016/2017-es tanévben széleskörű tehetségfejlesztést. 

 

A művészeti és természeti nevelés eszközeivel, változatos tevékenységek alkalmazásával valósítottuk meg a tehetségfejlesztő programokat osztályainkban, a második évfolyamon kolleganőmmel, Varga Dórával. A két szakkör egymást erősítve működött a tanév folyamán, s folytatjuk közösen tovább, a közeljövőben is, bízva az újabb beadott pályázat sikerességében.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett „A köznevelési és a kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatása” című, NTP-KKI-16-0081 kódszámú, „Élő hungarikum” elnevezésű pályázatot elbírálta és támogatásra alkalmasnak minősítette, s így legnagyobb örömünkre a  pályázaton elnyert összeg, amelyet teljes egészében a tehetséges tanulóink fejlesztésére fordíthattunk, 1.200.000.- Forint.

A támogatási időszak során igyekeztünk fejleszteni a képességeket, formálni a személyiséget, erősítettük a gyermekekben a népi kultúra és hagyományok ápolásának fontosságát. Tanulóinkkal kutattuk gyökereinket.

A kiscsoportos foglalkozások, a sokrétű műhelymunka, tehetséggondozó kirándulás, múzeumpedagógiai foglalkozások, kiállítás, üzemlátogatás és a Tehetségnap mind ezt a célt szolgálta a tanév egésze alatt. Fontos továbbá, hogy a gyermekek érdeklődését, kíváncsiságát felkeltve, a kérdezés és a megismerés örömét is átélhették a színes programokon való részvétel közben.

Nagy múltú iskolánk szívén viseli a népi kultúra őrzését és a hagyományok ápolását. Olyan tematika szerint haladt a programunk, ahol sikeresen egybe tudtuk kapcsolni a magyar értékeket és ünnepeket.

A gyermekek kibontakoztatására a sokrétű műhelymunkák során számos lehetőség adódott. A tanórán kívüli élmények személyiségfejlesztést eredményeztek. A hagyományos és az új módszerek együttes alkalmazása még inkább esélyt biztosított az ismeretek mélyítésére, elsajátítására.

A programokhoz, kirándulásokhoz mindenképpen biztosítani kívántuk, hogy a gyermekek által már ismert pedagógusok mellett szakemberek is foglalkozzanak a gyerekekkel. Ezúton köszönjük azon lelkes önkéntesek segítségét, akik valamilyen formában hozzájárultak ezen pályázat óriási sikeréhez.

 

A pályázat lezárult, s elmondhatom, hogy kitűzött céljainkat sikerült maradéktalanul megvalósítani. A gyerekek sok új ismerettel gazdagodtak, rengeteget fejlődött együttműködési készségük, társas kapcsolataik a műhelymunkák során. 

 

 

Dombi Katalin